Tentor

Ett nödvändigt ont när man läser på högskolan. Jag har mina nerver på utsidan av kroppen och går i bitar några gånger per dag. Inte pga nervositet för teoretiska tentor utan för den kliniska examinationen som jag skall ha i morgon. En lärare kommer att stå och så gott som dreggla i patientens mun (nej, men de står sjukt nära) och ska kolla allt jag gör för att sedan bedöma om jag är redo för en yrkesexamen eller ej. KULJUL! Nej. Mest för att jag inte pallar med sådana pressade situationer. Måste ta mig samman.

Det finns en anledning till varför jag aldrig var med och tävlade under min som mest aktiva tid på ridskolan. Jag dog inombords varje gång.
Är just nu avundsjuk på alla föräldrar som är ute och leker med sina barn här ute på gården. Det är fullt och det ser sjukt roligt ut. Och fridfullt. Det är långt ifrån vad det är här på vår balkong. Tur att solen skiner och att jag har pistagenötter.

PS. Jag har den stora äran att fylla år mitt i tentaskrivandet. Det bästa av allt är att min familj är bäst och kommer ner till helgen! Ni anar inte vad jag längtar efter helgen.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0